Algemene verkoopvoorwaarden toegepast door Nanilaine SCOMM:

 

 

 LET OP: Duidelijke, begrijpelijke informatie in een vorm die geschikt is voor de gebruikte communicatietechniek. 

 

 

1.     Toepassingsgebied Deze algemene verkoopvoorwaarden (hierna de "voorwaarden") zijn van toepassing op alle bestellingen die een partij die een aankoop wil doen (hierna de "koper") via de website bij Nanilaine SCOMM (hierna de "verkoper") plaatst en op al onze verkoopcontracten, met inbegrip van eventuele aanvullende diensten. Deze algemene verkoopvoorwaarden sluiten, bij gebreke van schriftelijke aanvaarding door de verkoper, alle algemene en bijzondere aankoopvoorwaarden van de koper uit. Geen enkele afwijking van deze Algemene Verkoopsvoorwaarden wordt aanvaard zonder schriftelijke bevestiging van de Verkoper. 

 

 

Om een bestelling te plaatsen, moet de Koper ten minste achttien (18) jaar oud zijn en handelingsbekwaam. 

 

Door een bestelling te plaatsen op de Website bevestigt de Koper uitdrukkelijk dat hij/zij deze Algemene Verkoopsvoorwaarden heeft gelezen, goedgekeurd en aanvaard. Om dit te doen, vinkt de Koper het daarvoor bestemde vakje "Ik accepteer de algemene voorwaarden en het vertrouwelijkheidsbeleid" aan. 

 

Deze Voorwaarden kunnen worden gewijzigd. Het is de verantwoordelijkheid van de Koper om ze regelmatig te raadplegen, aangezien de toepasselijke voorwaarden de voorwaarden zijn die van kracht zijn op het moment van het gebruik van de Website of het afsluiten van het Contract. 

 

Behoudens tegenbewijs erkent de Koper een exemplaar van deze Algemene Verkoopvoorwaarden te hebben ontvangen. 

 

Als je vragen hebt over deze Algemene voorwaarden, kun je contact met ons opnemen door het formulier in te vullen. 

 

2.     Identiteit van de onderneming (ECB-nummer en bedrijfsnaam), geografisch adres, telefoon- en faxnummers en e-mailadres. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NANILAINE

 

AV DU FOND DU DIABLE 43 

 

1310 LA HULPE 

 

ECB 0779674815 

 

Om contact op te nemen met Nanilaine : 

 

Telefoon: +32(0)479 702 275 

 

E-mailadres: NANILAINE.TRICOT@GMAIL.COM

 

 

 

3.     Sluiting van het contract 

 

Bevestig het bestelproces 

 

De Verkoper biedt de mogelijkheid om de op zijn Website aangeboden producten te kopen. Het doel van deze Algemene Voorwaarden is het vastleggen van de voorwaarden met betrekking tot de verkoop via de Website tussen de Verkoper en de Koper, in het bijzonder met betrekking tot bestelling, betaling, levering en herroeping. Tenzij schriftelijk anders bepaald, zijn de aanbiedingen op de Website louter informatief en dus altijd vrijblijvend. Bovendien zijn aanbiedingen altijd onder voorbehoud van beschikbaarheid. In de online winkel kan de Koper specifieke producten selecteren uit het online aanbod van de Verkoper, in de gewenste hoeveelheid, en deze samenvoegen in een elektronisch winkelmandje door te klikken op de knop "Toevoegen aan winkelmandje". De Koper krijgt dan een overzicht van de inhoud van zijn winkelmandje en kan de bestelling afronden door op de knop "Doorgaan naar kassa" te drukken. De Koper moet vervolgens alle vereiste gegevens invullen en de juistheid ervan bevestigen door op de knop "Bestelling plaatsen" te klikken. Tot slot betaalt de koper met een van de verschillende beschikbare betaalmethoden: Elektronisch via de website: Mastercard, Visa en American Express. Per bankoverschrijving. Contant bij afhalen op het hoofdkantoor van Nanilaine. Elke geplaatste bestelling bindt de Koper in zijn geheel. Een bestelling wordt echter alleen door de Verkoper aanvaard als deze schriftelijk aan de Koper wordt bevestigd ("Bestelbevestiging"). De Verkoper behoudt zich het recht voor om elke bestelling te weigeren. Een bestelling wordt geacht te zijn verwerkt en goedgekeurd door de Verkoper vanaf het moment dat de Koper per e-mail een bevestiging ontvangt van de Verkoper. Zodra de e-mail is verzonden, komt er een contract (hierna het "Contract" genoemd) tot stand tussen de Verkoper en de Koper. Eventuele onnauwkeurigheden of vermeende onnauwkeurigheden in deze orderbevestiging moeten door de Koper schriftelijk aan de Verkoper worden meegedeeld binnen 8 dagen na de datum van verzending van de genoemde orderbevestiging, op straffe van verval van de order. 

 

 

4. Productinformatie De visuele weergaven van de producten op de Website zijn uitsluitend bedoeld ter illustratie. De Verkoper stelt alles in het werk om de kleuren nauwkeurig weer te geven, maar kan niet garanderen dat de weergave van deze kleuren op het computerscherm van de Koper exact overeenkomt met de kleur van de producten. Hoewel de Verkoper zijn uiterste best doet om zo nauwkeurig mogelijk te zijn, kunnen de gewichten, maten, inhoud, afmetingen en afmetingen die op de Website worden getoond enigszins afwijken van die van de bestelde producten. 

 

 

5. Productbeschikbaarheid Alle bestellingen van producten zijn onder voorbehoud van beschikbaarheid. In geval van bevoorradingsmoeilijkheden of als de bestelde producten niet langer op voorraad zijn, zal de Verkoper de Koper zo snel mogelijk via e-mail informeren. De Verkoper behoudt zich ook het recht voor om de Koper te informeren over de mogelijkheid om vervangende producten van dezelfde of hogere kwaliteit of waarde te bestellen. Als de Koper deze vervangende producten niet wenst te bestellen, zal de Verkoper het eventueel betaalde bedrag terugbetalen via dezelfde betaalmethode die de Koper heeft gebruikt om de bestelling te plaatsen. 

 

 

6. Prijzen Productprijzen worden vermeld in euro's (EUR) en zijn inclusief alle belastingen. De prijzen zijn de prijzen die gelden op de dag van de aanbieding op de Website. Tenzij anders vermeld, zijn de verzendkosten niet inbegrepen. Deze zijn het onderwerp van een afzonderlijke kostennota en zijn afhankelijk van de prijsvoorwaarden van Bpost die van toepassing zijn op het moment dat de bestelling wordt geplaatst. Voor meer informatie kan de Koper terecht op de volgende link: http://www.bpost.be/site/fr/calculez-le-tarif-pour-vospaquets Prijzen kunnen te allen tijde worden gewijzigd. Geen enkele wijziging zal echter effect hebben op bestellingen waarvoor al een Bestelbevestiging is verzonden, met uitzondering van de hieronder beschreven gevallen. Ondanks alle inspanningen van de Verkoper om ervoor te zorgen dat de prijzen op de Site correct zijn, kunnen er zich fouten voordoen. Als de Verkoper een fout ontdekt in de prijs van het (de) product(en) dat (die) door de Koper is (zijn) besteld, zal hij de Koper hiervan zo snel mogelijk op de hoogte brengen en zal hij ofwel aanbieden om de bestelling tegen de correcte prijs te bevestigen ofwel om de bestelling te annuleren. Als de Verkoper niet in staat is om contact op te nemen met de Koper met behulp van de contactgegevens die door de Koper zijn verstrekt tijdens het bestelproces, zal de Verkoper de bestelling als geannuleerd beschouwen, de Koper hiervan schriftelijk op de hoogte stellen en alle betaalde bedragen terugbetalen. De Verkoper is niet verplicht om een product tegen een onjuiste lagere prijs aan de Koper te verkopen (zelfs nadat hij de Koper de Bevestiging van Levering heeft gestuurd) als de fout duidelijk en ondubbelzinnig is en als de Koper redelijkerwijs in staat is om deze als zodanig te identificeren. 

 

 

 

 

7. Betalingsvoorwaarden De Verkoper zorgt ervoor dat betalingen via de Website zo efficiënt en veilig mogelijk worden uitgevoerd. Hiertoe maakt de Verkoper gebruik van de veilige en betrouwbare betaaldiensten van Stripe. De Koper betaalt de prijs op het moment dat de bestelling wordt geplaatst. Hij kan ervoor kiezen om zijn betalingsverplichting na te komen: Elektronisch via de website: Mastercard, Visa en American Express. Per bankoverschrijving. Contant bij afhalen op het hoofdkantoor van Nanilaine. De volledige prijs wordt betaald op het moment dat de bestelling wordt geplaatst. De bestelling wordt door de Verkoper pas verzonden nadat de volledige betaling is ontvangen. In geval van niet-betaling, indien betaling niet binnen de gestelde termijn plaatsvindt, of in geval van een ander soort betalingsprobleem, zijn alle aan de Verkoper verschuldigde bedragen van rechtswege volledig opeisbaar. Het verschuldigde bedrag wordt ook automatisch verhoogd met een jaarlijkse rente van 7% van het oorspronkelijke totale bedrag. 

 

 

8. Levering van producten 

 

8.1. Plaats van levering en kosten Tijdens het bestelproces kan de Koper ervoor kiezen om het (de) bestelde product(en) gratis af te halen op het hoofdkantoor van de Verkoper of om het (de) bestelde product(en) te laten bezorgen op het tijdens het bestelproces opgegeven adres. In dit laatste geval worden de leveringskosten afzonderlijk gefactureerd. De leveringskosten zijn gebaseerd op de tariefvoorwaarden van Bpost die van toepassing zijn op het ogenblik dat de bestelling wordt geplaatst. Voor meer informatie kan de Koper terecht op de volgende link: http://www.bpost.be/site/fr/calculez-le-tarif-pour-vos-paquets De leveringsdienst voor producten die op de Website worden aangeboden, is alleen beschikbaar in België. 

 

8.2. Termijnen De bestelde producten worden zo snel mogelijk geleverd, en in ieder geval binnen dertig (30) dagen na ontvangst van de Bevestiging per elektronisch bericht, in overeenstemming met artikel 3. 

 

8.3. Leveringsvoorwaarden De Verkoper is alleen verplicht om te leveren als de volledige betaling van de bestelling is ontvangen. Als het voor de Verkoper niet mogelijk is om de producten binnen de gestelde termijn of in de aangegeven hoeveelheden te leveren, zal hij de Koper hiervan schriftelijk op de hoogte stellen, bij gebreke waarvan de Koper het Contract kan ontbinden. In geen geval kan een vertraging in de levering van producten een bestelling ongeldig maken en/of leiden tot de automatische beëindiging van het Contract of resulteren in de automatische betaling van schadevergoeding van welke aard dan ook. De Koper, of een door de Koper aangewezen derde, is verplicht om de door de Verkoper geleverde producten in ontvangst te nemen op het tijdstip en de plaats zoals aangegeven bij het plaatsen van de bestelling. De Koper ondertekent de leveringsbon en bevestigt daarmee de ontvangst van de geleverde producten. Als er niemand beschikbaar is op het adres van de Klant om de bestelling in ontvangst te nemen, wordt er een afwezigheidsbericht achtergelaten. De Klant kan dan de bestelde producten afhalen op het aangegeven postkantoor of contact opnemen met BPOST om een nieuwe leveringsdatum af te spreken. Als de bestelling nog steeds niet is geleverd, om redenen die niet toe te schrijven zijn aan de Verkoper, na een periode van dertig (30) dagen na de datum waarop de bestelling van de Koper beschikbaar was voor levering, zal de Verkoper ervan uitgaan dat de Koper het Contract wenst te beëindigen en zal het worden geannuleerd. Als gevolg van de beëindiging van het Contract zal de Verkoper alle betaalde bedragen terugbetalen, met inbegrip van de leveringskosten (met uitzondering van bijkomende kosten in verband met de keuze van een andere leveringsmethode dan de gewone en goedkoopste leveringsmethode die door ons wordt aangeboden), en dit zo snel mogelijk en in elk geval binnen zeven (7) dagen nadat het Contract als beëindigd wordt beschouwd. De Verkoper is gemachtigd om bijkomende transportkosten die voortvloeien uit de beëindiging van het Contract aan de Koper te factureren. Zichtbare gebreken aan de buitenverpakking of andere mogelijke problemen in verband met de levering moeten worden vermeld op de leveringsbon of schriftelijk per aangetekende brief worden gemeld aan de Verkoper binnen dertig (30) kalenderdagen, met inbegrip van een gedetailleerde beschrijving van het gebrek en met vermelding van de keuze voor terugbetaling of omruiling. Het product in kwestie moet ook teruggestuurd worden naar de Verkoper binnen de voornoemde periode van dertig (30) kalenderdagen. Niettegenstaande de voorgaande bepalingen geldt het gebruik van de door de Koper geleverde producten als aanvaarding en onherroepelijk bezit. 

 

 

9. Overdracht van risico De risico's verbonden aan het product vallen onder de verantwoordelijkheid van de koper op het moment van levering in de zin van artikel 8. De eigendom van de producten gaat over op het moment dat de Verkoper de volledige betaling ontvangt van alle verschuldigde bedragen, inclusief leveringskosten, of op het moment van levering als deze op een later tijdstip plaatsvindt. 

 

 

 

10. Garantie : De Koper heeft wettelijke rechten onder de wet van 1 september 2004 betreffende de verkoop van consumentengoederen, die niet worden beïnvloed door deze garantie. De aansprakelijkheid en garantie van de Verkoper zijn beperkt waar toegestaan door de Belgische wetgeving. De Verkoper is aansprakelijk voor verborgen gebreken en technische fouten in de gekochte goederen die binnen twee (2) jaar na de datum van levering aan het licht komen. Als een defect binnen deze periode aan het licht komt, zal de Verkoper het product naar keuze van de Koper vervangen of repareren. Om een beroep te kunnen doen op deze garantie, dient de Koper de Verkoper per aangetekende post op de hoogte te stellen van de defecten binnen zestig (60) dagen nadat de Koper de defecten heeft opgemerkt of had moeten opmerken. De Koper moet het defecte product binnen dezelfde periode van zestig (60) dagen terugsturen naar de Verkoper. Deze garantie is enkel van toepassing op producten aangekocht door een consument gedomicilieerd in België. De Verkoper is niet aansprakelijk jegens de Koper: - als deze de producten niet heeft gebruikt in overeenstemming met het beoogde doel; - als het betreffende product is aangepast, bijgesteld, gewijzigd of gerepareerd; - als het product in kwestie opzettelijk of door nalatigheid door de Koper is beschadigd; - als het product gebreken vertoont die het gevolg zijn van normale slijtage. 

 

 

 

11. Herroepingsrecht De Koper heeft het recht om binnen zeven dagen af te zien van een aankoop zonder opgaaf van redenen. De herroepingstermijn verstrijkt zeven (7) kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de fysieke levering van de goederen aan de Koper of aan een door de Koper aangewezen derde partij, niet zijnde de vervoerder. Om zijn herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Koper de Verkoper op de hoogte stellen van zijn wens om de overeenkomst te herroepen door middel van een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld verzonden per post of e-mail). Dit kan ook gebeuren door middel van een ondubbelzinnige verklaring waarin de Klant zijn beslissing om het contract te herroepen uiteenzet of door gebruik te maken van het formulier dat is opgenomen in Bijlage 2 van Boek VI van het Wetboek van Economisch Recht. Om aan de herroepingstermijn te voldoen, moet de Koper zijn mededeling betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Een terugbetaling zal worden toegekend zodra de producten zijn ontvangen en gecontroleerd door de Verkoper. De koper draagt alle kosten die rechtstreeks voortvloeien uit een dergelijke retourzending. Wanneer de Koper het Contract herroept, zal de Verkoper alle betalingen die de Koper op dat moment heeft gedaan, terugbetalen, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten die voortvloeien uit de keuze voor een andere leveringsmethode dan de door ons gekozen goedkoopste standaard leveringsmethode), zonder onnodige vertraging en in ieder geval binnen veertien (14) dagen na de datum waarop de Verkoper op de hoogte is gesteld van de beslissing van de Koper om het Contract te herroepen. Tenzij anders aanbevolen door de Koper, zal de terugbetaling gebeuren via hetzelfde betaalmiddel dat door de Koper werd gebruikt op het moment van de oorspronkelijke transactie. In ieder geval brengt deze terugbetaling geen kosten met zich mee voor de Koper. De Koper is als enige verantwoordelijk voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van een andere behandeling dan die welke nodig is om de aard, de kenmerken en de goede werking van de goederen vast te stellen. Naast de gevallen vermeld in artikel VI.53 van het Wetboek van economisch recht, kan de Koper geen gebruik maken van zijn herroepingsrecht indien : - de geleverde producten op maat zijn gemaakt volgens de instructies en wensen van de Koper; - de geleverde producten van persoonlijke aard zijn; - de geleverde producten kunnen beschadigd, bedorven, beschadigd, verrot of verouderd zijn; - de geleverde producten onvolledig, beschadigd, bevuild of noemenswaardig gebruikt zijn door de Koper. In het geval van overmatig retourneren van bestellingen door de Koper, behoudt de Verkoper zich het recht voor om toekomstige bestellingen te weigeren. 

 

 

 

 

 

12. Toepasselijk recht en bevoegde rechtbank Deze Algemene Voorwaarden worden beheerst door Belgisch recht, zelfs in het geval van een garantieclaim. Elk geschil met betrekking tot de totstandkoming, de uitvoering of de interpretatie van deze algemene verkoopsvoorwaarden dat niet in der minne kan worden geregeld, zal worden onderworpen aan de exclusieve bevoegdheid van de rechtbanken van Brussel, tenzij de Koper handelt voor niet-beroepsmatige doeleinden, in welk geval het geschil, naar keuze van de eiser, zal worden onderworpen aan de bevoegdheid van de rechtbanken aangeduid door artikel 624, 1°, 2° of 4° van het Gerechtelijk Wetboek. 

 

 

 

13. Link op de Website of in deze Voorwaarden Indien de Website van de Verkoper links bevat naar andere sites en gegevens van derden, worden deze links enkel ter informatie aangeboden en heeft de Verkoper geen controle over de inhoud of gegevens op deze sites. Bijgevolg wijst de Verkoper alle verantwoordelijkheid af in geval van verlies of overlast als gevolg van het gebruik van deze links. 

 

 

 

14. Overmacht Het zich voordoen van een gebeurtenis, zoals met name een onderbreking in de productie, het vervoer of de levering, een staking, een lock-out, een embargo, oorlog, een terroristische aanslag of de gevolgen van een aanslag, een tekort aan grondstoffen, een epidemie, slecht weer en meer in het algemeen een gebeurtenis van soortgelijke aard die de partijen of hun leveranciers treft en de nakoming van hun respectieve verplichtingen vertraagt of onmogelijk maakt, schort de nakoming van hun respectieve verplichtingen op. De partij die zich op een dergelijke gebeurtenis beroept, stelt de andere partij zo snel mogelijk in kennis van het bewijs dat deze zich heeft voorgedaan. De uitvoering van haar verplichtingen wordt opgeschort tot de kennisgeving van het einde van de gebeurtenis, met dien verstande dat geen van de partijen schadevergoeding kan eisen van de andere partij. De partijen zullen alles in het werk stellen om de veroorzaakte moeilijkheden en/of schade te beperken. Als de overmacht langer dan zestig (60) dagen duurt, zullen de partijen alles in het werk stellen om opnieuw te onderhandelen over de latere uitvoering van het verkoopcontract. Bij gebrek aan overeenstemming heeft elke partij het recht om het contract te beëindigen door de andere partij hiervan op de hoogte te stellen. 

 

 

 

 

15. Overdracht van rechten en verplichtingen De Verkoper kan het Contract geheel of gedeeltelijk overdragen aan een persoon, bedrijf of onderneming. Een dergelijke overdracht doet geen afbreuk aan de eventuele rechten van de Koper als consument en beperkt, beperkt of sluit de garanties die de Verkoper aan de Koper heeft gegeven niet uit. De Koper mag het Contract of een deel ervan niet overdragen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Verkoper.